Aktivitetsdatument har passerat

Inkubatorns partners möter inkubatorbolagen

  • tisdag 31 oktober 2017 - Datumet har passerat

_H9A5046

Under en heldag ges bolagen i inkubatorn möjlighet att boka upp enskilda möten med våra partnersföretag. Denna tisdag får vi besök av Söderberg & Partners, Trestadskontult och Fintegrity! Kontakta inkubatorn för information om hur du bokar upp din tid!

Datum: 31 oktober
Tid: 9:30-16:00
Plats: Inkubatorn
Arrangör: Inkubatorn
Anmälan: Drop-in
Sista anmälningsdag: 30 oktober

För att boka tid, kontakta din ansvarige coach!

Söderberg & Partners 

Söderberg & Partners arbetar proaktivt idag för att du ska leva ett tryggare och rikare liv imorgon.

Privata och bolagsrelaterade frågor är ofta tätt sammanflätade. Just därför lägger vi stor vikt vid att säkerställa att dina bolagsstrukturer är så enkla och funktionella som möjligt. Vårt team med specialister kan assistera dig och ditt företag med bokföring och redovisning.

Har du frågor om:

  • Liv-, olycksfall-, pensions -frågor
  • Vad att tänka på när man startar eget.
  • Vilket skydd ger försäkringskassan och vad bör man själv tänka på/ta ansvar för.
  • Vad man behöver tänka på rörande själva bolaget och försäkringar som det kan tänkas behöva. Egendoms, ansvars, avbrotts, cyber -försäkringar etc.

Boka upp en tid med Söderberg & Partner och få expertrådgivning.

Trestadskonsult

Vid en startup är det såklart många frågor som måste hanteras och omfattningen varierar med bolag och bransch men som med mycket annat är det viktigt och framförallt resursbesparande att komma rätt i valen redan från början.

Exempelvis bör du/ni fundera över:

  • I vilken bolagsform ska verksamheten bedrivas?
  • Räkenskapsår
    • Vilka datum passar verksamheten/branschen bäst?
  • Vilken redovisningsmetod ska användas?
    • Fakturering- eller kontantmetoden
  • Vilket sorts redovisningssystem passar verksamheten?
    • Kommer du/ni att sköta bokföringen själva?
    • Digital lösning med fakturatolkning?
    • Kompletta affärssystem med exempelvis lagerhantering?
  • Budgetera verksamheten
  • Likviditetsplanering
  • F-skatt registrering
  • Momsregistrering
    • Vilken momsredovisningsperiod passar bäst för verksamheten?
    • Momsfri verksamhet?
    • Handel med/utanför EU?
    • Deklarationshantering?
  • Ska er verksamhet vara arbetsgivare?
    • Löneadministration?
    • Personalfrågor/avtal?
    • Deklarationshantering?
  • Intäkter
    • Intäktsprincip?
      • Kommer verksamheten att vara inriktad på att erbjuda tjänster?
    • Kontanthantering?
    • E-handel?
      • Direktkopplad mot affärssystem/redovisningen?
    • Projekthantering?
  • Vilken årsredovisningsklass ska verksamheten redovisa i?
    • Bedriver verksamheten forskning och utveckling kan valet ha väldigt stor påverkar på resultatet.
  • Juridiska aspekten med avtal internt/externt
  • Försäkringsskydd

Eller alla andra frågor som du/ni kan tänkas ha för er verksamhet. Boka en tid med oss så går vi igenom allt i lugn och ro och hittar den bästa lösningen för just din/er verksamhet.

Fintegrity

Fintegrity är använder en framåtriktad ekonomistyrning som tillsammans med integrerade kompetenser och kontakter ökar sannolikheten att din affär blir framgångsrik. Frågor såsom:

  • Hur kan jag redan nu skapa ekonomirutiner som håller för mina tillväxtplaner?
  •  Hur skapar jag ett bolag där jag får en balanserad vardag tillsammans med att bolaget är väl rustat för en eventuell exit?
  • Hur skapar jag en finansiell instrumentpanel så att jag känner att jag har koll på läget och styr bolaget i rätt riktning?
  • Hur ska jag tänka för att skapa en hållbar finansieringsplan som supporterar bolaget?
  • Varför är det viktigt för mig som företagare med ett affärsnätverk med kompletterande kompetenser?
  • Hur ska jag säkerställa att mitt bolag i sin tillväxt blir en attraktiv arbetsgivare?

Eller andra ekonomiska frågeställningar du bär på, diskuteras med fördel i en ensam sittning med Fintegrity.

Liknande aktiviteter

Visa alla aktiviteter ›