Reklamfilmssamarbete mellan Munkedals Jernväg och Ung företagsamhet

  • 12 maj, 2016

  • Kompetensväxling

I sommarvärmen tidigt i maj spelades en reklamfilm in för att locka besökare till Museiföreningen Mukedals Jernväg. Detta för att berätta om järnvägen som besöksmål och på ett tilltalande och lättillgängligt sätt kunna belysa det ideella kulturarvet som turistmål genom medskapande i ungas regi.

Kompetensväxling har länge arbetat med att utveckla ett brett samarbete med olika organisationer i strävan efter att utveckla kulturarvsföreningar med hjälp av ungdomar. Nu har kontakten med ett UF företag blommat ut i ett konkret resultat där ADDLEE UF producerat en reklamfilm om Museiföreningen Munkedals Jernväg.

Inspirera till att använda oanade kompetenser

Denna satsning med samarbete knutet till ung företagsamhet är ett första steg mot olika samarbeten med UF företag. Med detta goda resultat vill kompetensväxling bidra till att inspirera, engagera och uppmuntra andra att ta klivet ut och våga ta till nya medel och använda oanade kompetenser där kompetensväxling får ske i arbetet med att stärka kulturarvsplatser.

ADDLEE UF är ett företag som är skapat genom Ung Företagsamhet. Kompetensväxling fick kontakt med dem genom ett inspirerande möte med Folkuniversitetet i Trollhättan tidigare i vår. Detta företag består av två unga tjejer som med kreativitet, driv och vilja tar sig an uppdrag på uppdrag med största entusiasm och engagemang vilket också syns i resultaten som de presenterar.

Vi tycker att UF är en högintressant arbetsform eftersom att det ofta är drivna, engagerade och kompetenta ungdomar som står bakom företagen, egenskaper som ADDLEE UF i allra högsta grad är ett bevis på.

Mer om arbetet i kompetensväxling ›
Gruppfoto

Reklamfilmsinspelningen var ett samarbetsprojekt med Museiföreningen Munkedals Jernväg, Ung Fritid på Munkedals kommun, ADDLEE UF och Innovatum.

SE FILMEN