Trilo tar in miljoninvestering

  • 30 augusti, 2017

  • Företag

  • Inkubatorn

Innovatums inkubatorföretag Trilo Interactive AB får ett rejält uppsving i sin utveckling genom en investering av före detta Stavdalägarna Roger och Conny Karlsson som går in med miljonbelopp för att vidareutveckla företaget med lansering av en digital tjänst som tar den klassiska tipspromenaden in i framtiden.

Trilo har idag över 340 000 användare i främst Sverige och USA genom sina läs- och skrivappar för barn. Nu satsar bolaget på att kombinera kunskap med hälsa genom lansering av Active Quiz – en app som förra året vann innovationspris.

Investeringen är värd motsvarade två miljoner kronor och ska förutom lanseringen av Active Quiz även bidra till ett mer internationellt fokus på läs- och skrivapparna.

– Active Quiz är ett modernt sätt att aktivera ungdomar fysiskt på ett lustfyllt sätt. Vi är redo på att ta den ut i verkligen där vi är övertygade om att den kommer få positiva effekter på både kunskap och hälsa, säger Linus Lundberg, VD På Trilo.

Vänersborgsbröderna Roger och Conny Karlsson är förväntansfulla inför det nya samarbetet.

– Vi tror verkligen att det finns stor potential i Trilos produkter. Dels handlar det om att förmedla kunskap och utbildning och dessutom är det förknippat med ökad rörelse och aktivitet bland användarna. Två goda saker som ligger helt i linje med våra värderingar, förklarar Roger Karlsson satsningen på Trollhätteföretaget.

Fakta Trilo

Trilo Interactive AB är ett Inkubatorföretag på Innovatum i Trollhättan som startades 2014 av Linus Lundberg, Erik Kylén och Andreas Rehnberg. Bolaget går nu från två till totalt fem heltidstjänster.

Läs mer om Active Quiz ›
trilo 3_2

Foto: Christopher Söderström

Längst ner fr v Conny Karlsson, Frank, Roger Karlsson. Övre raden fr v. Mustafa Riyadh, Johan Jönsson, Andreas Rehnberg, Linus Lundberg, Andreas Malmqvist, Emelie Hanson. I dräkten: Erik Kylén.

Active Quiz

Foto: Christopher Söderström

Vill du driva och utveckla ditt företag i rätt sammanhang?